Vanalleswa - Reisverslag uit Gagering, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu Vanalleswa - Reisverslag uit Gagering, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu

Vanalleswa

Door: Sjefke

Blijf op de hoogte en volg Sjefke

14 Juli 2012 | Oostenrijk, Gagering

Lastig,lastig, zoveel gedaan in de laatste dagen dat we moeten graven in het geheugen om alles op te schrijven. Toch een poging; het omkopen betekende dus een dag 'hangen' in een zwembad. Gelukkig bleek na aankomst al snel dat we terecht waren gekomen in het fijnste, mooiste zwembad dat we ooit hebben meegemaakt. Alle zwembaden waren van roestvast staal met daarbij ook de keuze uit diverse soorten baden zoals  een zoutbad inclusief bubbelgedeelte en jets uit de wand. Fantastische glijbanen waarbij de tijd werd geklokt zodat je je tijd steeds kon proberen te verbeteren. Heerlijke ligbedden met uitzicht op zwembad, de houtzagerij en de omliggen bergen. Kortom voor we het wisten waren we 9 uur aan het baderen geweest. De kinderen besloten hierop dat ze zo wel elk jaar een keertje om te kopen waren.

Woensdag was wechselhaft d.w.z. kon mooi weer worden of gaan regenen. We besloten om samen met het vriendinnetje van Sietske, Naomi en haar ouders de Kaiserklamm te gaan wandelen. Ook de bro van Bart (Thomas) ging mee. Natuurlijk voor de stevige wandeling (lees 1,5 uur heen en terug) eerst de innerlijke mens weer goed versterkt. Voor Koos en mij iets te sterk want de sliertjes kaas bleek een zeer pittige soort radijs te zijn met als gevolg stoom uit de oren.
Na de wandeling nog veel plezier gehad met een zo groot mogelijke kei in rivier te gooien.

Donderdag begon net als de laatste dagen laat vanwege de onweerstaanbare drang van Bart om om klokslag 10 uur te gaan knutselen bij de knutselclub met Lena en Nina. Na een kort overleg zijn we naar Weer gereden om, op aanraden van opa ijsje, een heel mooi kerkje te bekijken. Hierna kwamen we via een prachtige bergweggetje terecht bij een nog mooier lunchstekkie. Gravenast in Hoog Pilberg, een biohotel superdeluxe, we betaalde natuurlijke iets of wat teveel voor een omeletje maar met uitzicht op het Inntal en op Innsbruck was het het geld toch wel waard. Omdat het tamelijk rustig was kregen we van de eigenaresse nog een hele rondleiding door het hotel en welnessruimtes waarbij we van de oo's in de aa' s vielen.

Vrijdag werd er voor de hele dag regen voorspeld en zo leek het ook. Dus trokken we naar een gloednieuwe attractie in de buurt van Schwaz; Haus steht kopf. Een huis dat helemaal op zijn kop is gebouwd en ook nog scheef staat (zie foto's) daarna inkopen doen in de grote interspar voor de semi-bbq. Ook voor schoenen waren we daar weer geslaagd. Bij het uitrijden van de parkeergarage werden we blij verrast door een heerlijke zonnetje dus snel naar de camping voor een plons in het zwembad.

Vandaag zijn we voor het eerst met Eggalmbahn in het Tuxertal omhoog geweest. Helaas wilde het weer niet mee werken dus hebben weinig panorama gezien tijdens onze panorama wanderung naar het talstation. Gelukkig waren we wel op tijd beneden en konden we vanachter een lekkere warme choco / thee met torte zien hoe begon te gieten. Op de terugweg nog een paar shop-stops gemaakt om weer op tijd aan te schuiven in ons camping-restaurant. Hier nog nog lekker na getafeld met de ouders van Naomi die tegelijkertijd gingen eten.

Met nog maar een weekje te gaan hopen we op wat beter weer zodat we nog een paar grotere bergtochten kunnen maken.

We houden jullie op de hoogte

Groeten

Sjefke

Zondagochtend iets over achten kom ik terug van het douchen waar ik opgewacht wordt door onze 12 tafelgasten. Hoe ik er bij kom om zo laat pas hun ontbijt te serveren. Gelukkig ligt er nog een half pakje zacht geworden biscuitjes die sneltrein vaart door onze gevleugelde vriendjes word opgegeten. Met het verzoek of ik morgen wel weer gewoon om 7.30 het ontbijt wil serveren.

• 16 Juli 2012 - 06:49

Asmara:

Jullie hebben weer vanalles ondernomen. Het is idd te hopen dat het weer wat beter word, zodat jullie er nog op uit kunnen trekken.

• 16 Juli 2012 - 19:55

H & H & I:

Hee vakantiegangers !
    Jullie vermaken je weer opperbest. Dat is fijn om te lezen. Niet dat we daar aan getwijfeld hebben o:)
    Wij hopen voor jullie mee op wat beter weer zodat jullie nog heerlijk lange bergwandelingen kunnen maken.

Groetjes uit Arcen

• 18 Juli 2012 - 19:23

De Breetjes,:

Hey daar,
    Bedankt voor de kaart erg leuk.
    En al die leuke verhalen, met zoveel nieuwe dingen die jullie toch weer zien. Helemaal top.
    En Sietske jouw naam is voor eeuwig vast gelegd in de EEUWIGE sneeuw.. Ik hoop het eens in het echt terug te lezen.
    En wat het weer betreft: Hier aan de Costa is het net zo nat als bij jullie, maar er komen hopelijk ook voor jullie nog een paar drogere dagen.
    Geniet er nog lekker van.
    Heel veel groeten van ons allemaal.

De Breetjes