drie dagen de bergen in - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu drie dagen de bergen in - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu

drie dagen de bergen in

Door: Toine

Blijf op de hoogte en volg Sjefke

25 Augustus 2009 | Oostenrijk, Fügen

Zondag

De dag begon bewolkt maar we zagen al snel dat die wolken zouden oplossen in de loop van de dag. Dus na een ontspannen ochtend zijn we naar Ramsau gereden om daar met stoeltjeslift de berg op te gaan. Omdat het al wat later was besloten we een kleine ronde te lopen, onderweg hadden we een mooi uitzicht op de oplossende wolken. Terug bij de Sonbergalmhutte, waar we toevallig ook al eens in winter waren geweest, was het tijd voor ijs en voor mij natuurlijk een Radler (een soort sneeuwwitje). Op de camping zijn we zelf maar weer eens gaan koken, wokkelpasta met spagettisaus en salade, wat deze keer heel goed uitpakte want alles ging op.

Maandag

Al vroeg in de morgen (8.30) vertrokken we naar Hintertux naar de eeuwige sneeuw op 3250 m hoogte.
Ook weer zo'n prachtig natuurschouwspel waar je gewoon met de lift (3 achter elkaar) bij uit komt. Om aan de hoogte te wennen zijn bij het tweede bergstation uitgestapt. Nadat we aan 2660 m waren gewend zijn we verder gestegen tot 3250 m waar we meteen aan de sneeuwpret konden beginnen. Het was voor ons de derde keer maar voor onze vrienden de eerste en ze vielen met hun neus in de boter want we hadden nog nooit zo'n mooi weer gehad als deze keer. We konden onze winterkleding weer in de rugzak zo lekker was daar boven. Na de lunch zijn we vanuit het eerste bergstation de watervallenroute, van ongeveer 2,5 uur, naar beneden gaan lopen, tot nu de mooiste route. (zie foto's) We waren zelfs nog getuige van een nieuwsgierige bergmarmot (murmeltier) Omdat we goed onze tijd hadden genomen om van deze mooie natuur te genieten waren we pas om 18.15 uur beneden. Gelukkig was het restaurant dichtbij en nog open dus kinderen de speeltuin in terwijl we wachten op het eten en na eten moe maar voldaan naar huis/camping.

Dinsdag

Nog moe van de vorige dag was het vandaag weer eerst rustig aan; ontbijtje, stukje zwemmen, kopje koffie/ thee. Na overleg met de buurtjes besloten we om onze plaatselijke berg (de Spieljoch) op te gaan. Met het liftje omhoog ( 2 stations) en toe via de Geolsalm naar het mittelstation. Het weer was weer heerlijk warm met een zacht briesje erbij dus het was heerlijk wandelen tussen de bomen en over almen. Terug op de camping ff zwemmen, eten, ff spelen en naar bed.

• 25 Augustus 2009 - 18:50

Asmara:

Goede avond allemaal

Wat leuk dat jullie op zomervacantie zijn en toch in de sneeuw terecht komen. Heel leuk die foto's in de sneeuw. Fijn om te zien dat jullie zo genieten van de vacantie.

Hier is alles oke.
    Groetjes en tot later.
    Asmara Frank en Wendy.

• 25 Augustus 2009 - 21:12

Janske, Ferry , Joke:

Hallo,

Wat een mooie foto's. Toch gek op zomervakantie in de sneeuw spelen maar dat maakt het vast niet minder leuk. Geniet maar lekker en rust maar goed uit. Dus veel met de kabelbaan naar boven en rustig van de omgeving genietend naar beneden.

Nog een fijne vakantie, en we spreken en zien elkaar nog wel.
    Groetjes van ons

• 26 Augustus 2009 - 15:16

Fam. Vd Berg:

Hoi allemaal,

Bart het staat je geweldig !!!
    Ook een erg leuke foto van jullie in zomerkleding in de sneeuw.

Nog een hele fijne vakantie !

Groetjes Hans, Hariètte en Imke