van Zon naar Regen - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu van Zon naar Regen - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu

van Zon naar Regen

Door: Toine

Blijf op de hoogte en volg Sjefke

22 Augustus 2009 | Oostenrijk, Fügen

Hier weer ons reisverslag :

Donderdag, er is een jarig hoera en dat is Ramon. Tijdens het ontbijt was het alweer kadootjes tijd maar nu voor Ramon (9 jaar alweer), hij heeft nu net als Bart zo'n stoer zwitsers zakmes. Daarna met z'n allen naar Hexenwasser, dat klinkt eng maar is geweldig, met een lift omhoog om boven met waterschoenen aan door en over waterbekens te lopen. Hier was het boven op de berg nog zo'n 35 graden dus heerlijk om in het bergwater wat verkoeling te zoeken. Na dit avontuur had Ramon als avondeten Mc Donalds uitgekozen wat natuurlijk voor alle kindjes weer feest was.

Vrijdag ---- Ruhetag

Ruhetag om even bij te komen van alle avonturen. Tenminste voor de meeste was het rustdag, de vrouwen gingen aan de was terwijl de rest ging spelen en zwemmen en chillen.
Rond de middag sloeg helaas het weer om, de zon verdween en het begon te regenen, onweren en hagelen. Na de hitte van de afgelopen dagen was dit een welkome verkoeling maar wel extreem. Tussendoor een opklaring dus nog snel even gezwommen en daarna lekker uit eten op de camping maar voor de zekerheid wel binnen.
Ook vandaag weer fijn geskypt (2 keer zelfs) met Nijmegen waarbij volgens mij iedereen wel in beeld is geweest.

Zaterdag --- de Zilvermijnen van Schwaz

De dag begon zwaarbewolkt en dat zou het de hele dag ook blijven dus nadat we wat hadden overlegd kwam Bart met idee om naar de zilvermijn te gaan. Iedereen was het er mee eens dus we vertrokken naar Schwaz, hier ongeveer 20 minuten vandaan. Dit is een behoorlijk toeristische attractie waar vele nationaliteiten op af komen. Wij gingen deze keer voor de rondleiding in het Nederlands. Nadat we onze regenjassen en helmen aan en op hadden gingen we met een treintje de berg in, best wel spannend.
Binnenin de berg verder te voet verder met hier en daar wat uitleg en daarna weer met hetzelfde treintje terug. Daarna eten en shoppen bij de grote Interspar in Schwaz. Verder hele dag regen dus komen de spelletjes en stripboeken toch nog van pas.

• 23 Augustus 2009 - 21:27

Mechteld:

Hoi hoi,

nou, volgens mij is dat wel een dolle boel daar. Die rode jasjes staan jullie goed, zijn dat ook souvenirs? Dan kunnen jullie die ook met de carnaval aan en hoeft papa alleen maar een brandweerauto te zagen voor de optocht, toch? Wel een gave natuur zeg en wat boffen we met het weer. Hier is het ook zo lekker warm, we hebben nog niet vaak zo lang zo'n lekker weer gehad op vakantie. We moeten vaker zo lang weggaan, hahahahahahahaha.

Geniet er nog van dan zien we jullie goed bruin terug.

Oh ja, Ramon, alsnog van harte met je 9e verjaardag. Anke vond dat er gevoelsmatig niet veel veranderde. Heb jij dat ook? Of voel je je ineens weer heel groot?

Heel veel groetjes uit Holland.

Barry, Mechteld, Anke Amber Lieke en Meike

• 23 Augustus 2009 - 22:45

Sjefke:

Hoi Mechteld,
    Over die jasjes hebben wij ook nagedacht, wij grote hadden mooie zilvergrijze met reflecterende banden en vonden dat ook wel wat voor carnaval maar helaas we zijn te eerlijk en hebben ze maar teruggegeven.
    Jullie ook nog een fijne 'vakantie' en Ramon voelt ook niet veel verschil alleen dat hij nu een zakmes heeft.
    Groetjes van ons allen

• 24 Augustus 2009 - 06:55

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Zo het dagboek is weer compleet lees ik.
    Zijn wij weer op de hoogte van de activiteiten die jullie gedaan hebben....
    nou ja...activiteit????
    Maar alle gekhied op en stokje ... heel veel plezier met z'n allen en we skypen (nieuw werkwoord) wel weer...

daaaaaaaaaaaaaag

Opa en Oma

• 24 Augustus 2009 - 16:30

Gerda:

Hey, Sjefkes,

Wat ik daar allemaal zie doet mij watertanden. Wat een mooie omgeving. Dank voor jullie lieve vakantiegroet, staat hier op de schoorsteen zodat ik steeds de mooie omgeving zie.Kramperen, zoals wij altijd zeiden, (ligt aan het weer) doet me verlangen naar ongecompliceerd vakantie vieren. Ik heb nog steeds een pannenset en 2-persoons eetgerei + stretcher en slaapzak. Kan nu eenmaal niets weggooien zoals jullie inmiddels weten. Staat aan achterzijde onder schuine kant dus als jullie dit tekort komen dan weet je het. Eventueel met bananendoos tegen kantelen stretcher. Voldoet goed (door ervaring, is echt niet fijn midden in de nacht!)
    Sjefkes, blijf genieten zolang het kan en daarna zie ik jullie weer. Het is wel errug stil hiernaast, wordt weer tijd voor een beetje leven in de brouwerij. De rest volg ik ook op de voet en ben zeer onder de indruk van verloop, inzet en karakter van deze en genen. Kaarsjes branden en in overleg met jullie heb ik nog iets moois.
    Geniet, kijk en zie, voel en ervaar en sla op tot een volgende vakantie.

Veel plezier nog.
    Gerda.

• 24 Augustus 2009 - 19:01

Sjefke:

Gerda, dank voor je mooie reactie en geniet nog maar even van de rust.

groetjes Sjefke