Wa hebben we nie gedaan - Reisverslag uit Gagering, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu Wa hebben we nie gedaan - Reisverslag uit Gagering, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu

Wa hebben we nie gedaan

Door: Sjefke

Blijf op de hoogte en volg Sjefke

18 Juli 2013 | Oostenrijk, Gagering

Het is natuurlijk wel duidelijk dat we het weer te goed hebben gehad en daarom geen tijd om te schrijven. Geheel tegen de afspraak in kwamen Ferry joke en de kids om half acht s'morgens de camping op wandelen. Nadat ik ze eerst een uitgebreide rondleiding had gegeven was het tijd om de rest wakker te maken. De dag werd verder gevuld met het verkennen van de camping, uitrusten zwemmen etc. In de middag ben ik zelfs met Ferry nog rondje gaan fietsen met onderweg een mooie stop bij de houtzagerij. S'avonds heerlijk met zijn allen gegeten in het restaurant op camping. Zomaar een dag extra met de bekskes, heerlijk genoten.

Zaterdag zijn we samen Annet, Koos en Naomi en natuurlijk de Bekskes met de spieljochbahn omhoog gegaan. Boven eerst een stuk gewandeld om uiteindelijk via het blote voeten pad naar het kruis te klimmen. Hierbij hadden vooral de grote het zwaar terwijl de kleintjes fluitend over alle steentjes, hout en andere ondergronden liepen.
s'avonds bij de tent P P, pizza en pannenkoeken. Samen met Ferry gekookt. Ferry de nederlandse en ikke de oostenrijkse pannenkoeken. Met als aanvulling pizza's van Barbara. Heerlijk.

Zondag opsplitsing van de groep, Ferry samen met Bart (in SuperJanske-tenue) op de fiets naar Mayrhofen, en de rest met de auto. Daar met de grote Ahorn-lift omhoog om lekker wat rond te wandelen en te spelen in het bergmeertje. De Filzenkogel lonkt, we zien het kruis staan vanuit het meertje, daar moeten we heen. Omdat ik hem vorig jaar al met Sietske en Bart heb gelopen besluiten we om samen met Meike bij het meertje te blijven terwijl de rest omhoog klautert. Bijna de gehele tocht blijft de groep goed in beeld zodat we ze mooi kunnen volgen, fotograferen en filmen. Bij terugkomst worden de lopers beloont met een Lutscher (lollie), weer een hele prestatie vooral voor Janske en Lieke. s'avonds All you can eat bij het restaurant met live muziek van Janosch en Patricia, een heel goei cover-duo. Natuurlijk heerlijk (veul) gegeten en gedronken en nog lang blijven zitten vanwege de mooie muziek.

Maandag hadden we, na wat PR-werk van Koos, ons opgegeven voor de familie-wandeling met Karin. Samen met de Bekskes, fam. Dirks, Koos, Annet, Naomi, Karin, Marco uit Best, en een ouder Deens koppel zijn we naar Ginzling gereden om van daaruit naar de Max-hutte te lopen. Voor ons een bekende maar voor de rest helemaal nieuw. Een meer dan mooie tocht stijl omhoog door de koele bossen en langs een waterval, met als einddoel de Maxhutte. Heel speciaal voor ons om juist Janske deze tocht te zien lopen, ongelofelijk maar waar. Ook al bleef ze met papa steeds achterop lopen ze kwam mooi boven en ging na het spelen boven en de Kaiserschmarn (oostenrijkse pannenkoek) weer "fluitend" naar beneden.
Als avondeten hebben Ferry en ik een soort survival-maatijd gecreëerd, met alleen maar producten uit de omgeving, dus zonder boodschappen te gaan doen. Als voorgerecht gemengde groente-kippensoep, als hoofdgerecht pruttelpannetje met worstjes, spek, hamburgers en ui op een bedje van overgelegen broodjes met kouwe sperzieboontjes. Zelf de culinaire lat nog wat hoger gelegd door het geheel te combineren met gebakken Maxhuttekaas-ei. HEERLIJK gegeten met zo weing calorieën.

Dinsdag op tijd ontbeten om helemaal achterin het dal naar de Hintertuxer gletsjer te gaan. Sneeuw in de zomer het blijft apart, helemaal als je boven op 3250 meter (feitje) bijna omver gelopen wordt door een berg skiërs en snowboarders. Prachtig om deze wintersport in de zomer te zien. Vanwege het mooie weer met hoge temperaturen konden we boven gewoon in onze korte kleren rondlopen en spelen in de sneeuw. Boven op het panorama-terras nog heel lang gezeten, gelegen, genoten en rond gekeken.
Weer rustig afgedaald met de liften tot de Sonnberg om daar nog wat te drinken met extra amusement vanwege enkele licht aangeschoten,zingende skileraren. Terug op camping bij de tent samen pizza en spaghetti (van het restaurant) gegeten. Daarna nog samen met Ferry een stukje gaan fietsen (in strak Superjanske tenue)
De berg achter de camping (Fugenberg en hoger) een heel eind opgeklommen om boven te genieten van het uitzicht op een al deels verlicht Fugen met zijn houtzagerij. In de schemer als een speer naar beneden richting de halve liters, HEERLIJK.

Woensdag werden eerst de voorbereidingen getroffen voor het eerste DJ optreden van Bart op de camping, dus flyers maken en overal ophangen. Daarna zijn we naar Zell gereden om te gaan rodelen, altijd gaaf. Omdat de plaatselijke horeca te wensen overliet ( te duur of te weinig keus), ben ik naar de Spar gereden om de lunch te regelen. Tijdens de lunch kwamen we nog bekende (familie) tegen. Maikel (broer van zwager Hans) kwam net met gezin uit de rodelbaan.
Na wat gezellig gebuurt gingen zij verder en wij omhoog om te rodelen. Om het totaal nog wat extra's te geven zijn Angela, Ferry, Bart, Rens en Lieke nog gaan springen. Zoals in een zwembad van de hoogste duikplank maar niet in het water maar in een mega zitzak vol lucht. S'avonds was het aan Dj Bart om op terras de zaak aan het swingen te krijgen. Na een wat stroeve start kwamen de mensen los maar vooral de kinderen deden het danswerk. Zelf hadden we een gezellig hoekje gecreëerd met de Bekskes, Koos, Annet, Naomi, fam. Dirks, de jarige moeder van Naomi, en ook Maikel met gezin was op de gezelligheid afgekomen. Bart had ondertussen ondersteuning van zijn vriendengroep zodat er de rest van de avond 7 dj's achter de laptop zaten. Al met al een heel gezellig avond.

Donderdag konden we niet kiezen wat we zouden gaan doen. Na veel wikken en wegen waren we eruit. We doen gewoon alledrie de activiteiten. Dus reden we met de auto naar Ramsau om daar met de eenpersoons stoeltjeslift omhoog te gaan, lekker even 20 minuten achterover zitten en genieten van de mooie uitzichten. Zelf had ik kletsmeisje Meike op schoot waardoor ik niet echt kon indutten. Lieke,Bart, Sietske en Rens mochten alleen en Janske zat bij papa op schoot. Joke en Angela mochten overigens ook alleen als ze tenminste goed stil bleven zitten. Boven hebben de kindjes lekker gespeeld met grote Kugel Bahn en zijn de broodjes opgegeten. Daarna weer terug naar beneden om vervolgens aan de andere kant de berg weer op te gaan met de auto, de Zillertaller Hohe Strasse.
Ook deze viel goed in smaak alhoewel het voor Meike wel een beproeving was vanwege haar wagenziekte. Na wat tussenstops om onze reisvrienden te voorzien van extra feitjes (heel belangrijk) over de verschillende uitzichten zijn wat gaan drinken bij Zelberg Baum hoog in de bergen (1840 m) Hier hebben we hun ook de diverse soorten kuchen laten proeven t.w.; Heidelbeer, Kåsesahne, Chocolade und Apfelstrudel mit vanille. Omdat we met zijn alle aan een rondetafel zaten hebben we middels het doordraai-systeem allemaal alles kunnen proberen. Ook de Zillertaller Krapfen, een soort kaassoufle met aardappel in een loempia-jasje, werd besteld en heerlijk opgesmuld. Een goede bodem om de route verder naar beneden te volgen en te eindigen in het Erlebnis-bad van Fugen. Hier hebben we nog uren waterpret gehad in de diverse glijbanen, zoutwater en bubbelbaden met waterjets enz. Zonder problemen gingen de kinderen en ook de papa's en mama's op tijd slapen. Wat een dag !

Vrijdag was het tijd om afscheid te nemen van de Bekskes, Ferry, Joke , Lieke , Janske en Meike gingen verder naar de volgende camping. Na het ontbijt zijn we samen gaan opruimen en daarna samen richting Gerlos gereden, naar Finkau om precies te zijn. Even nog samen genieten van het prachtige landschap, eerst met de auto via een prachtige route door het romantische wildgerlostal in daarna te voet langs het meer en langs schitterende watervallen. Weer veel oohh's en aah's. Een geweldige afsluiting van een droomweek. Op het terras nog even wat drinken en een ijsje en toen zijn we terug gereden naar de camping en de Bekskes door naar Bruck.
Terug op de camping was het snikheet dus snel het zwembad in, helaas maar even want het onweer kwam deze keer heel snel roet in het eten gooien. Zelf stond ik onder het afdak bij de supermarkt te wachten tot het wat minder werd met de bakken regen die pas na drie weken droog weer na beneden kwamen. Bij terugkomst op de camping gelukkig geen wateroverlast in de tent en even later kwam zelfs de zon weer mooi terug. Als avondeten een keer chicken tonight, hadden we nog niet gehad. En omdat ik (expres) de toetjes was vergeten zijn we s'avonds een ijsje gaan eten in restaurant.

Zaterdag, helaas met een stralende zon en wolkeloze hemel moeten we gaan inpakken. snif snif boehoe.

Zondag, nadat we gisteren heel relax hebben ingepakt met regelmatige plonsen in das schwimmbad en natuurlijk een afsluitend diner in het restaurant zijn we vandaag terug gekomen in een zeer heet Brabant. Home sweet home, maar eigenlijk hadden we nog best wat langer willen blijven.

Zot zover.....

Groetjes

Sjefke

• 20 Juli 2013 - 09:54

Asmara:

Wat hebben jullie weer genoten. Een hele goed terug reis. Tot gauw.

Groetjes De Hammies.

• 20 Juli 2013 - 11:58

Gerfda:

Tja, de ene gaat verder en voor de ander zit het erop!
    Jammer maar jullie hebben volop genoten zoals ik lees.
    Een heel goeie terugreis en: "see you when I see you"!!!