FF bijpraten - Reisverslag uit Gagering, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu FF bijpraten - Reisverslag uit Gagering, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu

FF bijpraten

Door: Sjefke

Blijf op de hoogte en volg Sjefke

11 Juli 2013 | Oostenrijk, Gagering

Maandag zijn we toch maar gaan shoppen ondanks het aanhoudende mooie weer. Meestal wachtten we hiervoor op een regendag maar aangezien het nu al twee weken droog en zonnig is, zijn we toch maar de nodige schoenen en kleding gaan inslaan.
Deze keer stonden zelfs de neuzen van de kids op shoppen waardoor we snel en zonder gemopper door een paar bekende winkels gingen en slaagden voor wat we nodig hadden.
'S avonds met de overgebleven hamburgers van Bart heerlijke camping macaroni gegeten.

Dinsdag zijn we samen met Karin van camping een familie wandeling gaan maken. Deze keer zijn we naar Achensee gereden om daar de boot te nemen naar het beginpunt van de wandeling.
Heerlijke boottochtjee van een half uur en wederom prachtig misschien zelfs iets te mooi weer. Dat bleek toen we de wandeling begonnen en de eerste klim in de benen hadden. Vrijwel iedereen moest even uitpuffen. Warme föhn wind waaide over de bergwand zodat al snel alle hoofdjes rood aanliepen. Gelukkig loop je dan langs een prachtig meer en snel konden we een verfrissende duik nemen. Zelfs Karin was er op voorbereid en nam een duik. Na een paar broodjes en wat drinken ging de tocht verder. Het pad werd vlakker maar het weer sloeg helaas om, zo ben je nog aan het zwemmen en even later gewitter (onweer) met eerst een paar druppels maar op het eind stortbuien. Ondanks deze tegenvaller zongen we onszelf moed in en waren snel terug bij de auto. Op terugweg naar de camping zagen we wat we eigenlijk al wisten; ga niet het Zillertal uit dan heb je mooi droog weer. Hier was namelijk geen druppel gevallen en scheen heerlijk het zonnetje dus snel de zwembroek aan en lekker plonsen.

Woensdag was eigenlijk ruhetag maar ja dat is eigenlijk ook niet alles. Na een uitgebreid ontbijt met eieren en spek zijn we fietsen gaan huren om zo weer eens lekker door het dal te fietsen.
Hier werkt dat heel praktisch; fiets huren bij het station, met de fietsen de trein in en zo ver rijden als je wilt, terug fietsen zo ver als je wil en dan weer inleveren bij een willekeurig station. Vanuit het eindstation Mayrhofen zijn we teruggefietst tot aan Schwendau om daar even lekker af te koelen in het Freibad. Hier ook even geluncht en weer verder gefietst, onderweg nog een stop voor een ijsje, en door. Ondanks de flinke tegenwind een heerlijke fietstocht en bij thuiskomst natuurlijk...... Plonsen in onze eigen schwimmbad.

Donderdag 4.00 uur wekker gaat af, opstaan, aankleden, wassen,plassen, en weg. Ja wij zijn weer zo gek om iets speciaals mee te maken ; de zonsopgang boven op de berg bij Mayrhofen.
En om de zon te zien op komen moet natuurlijk vroeg op pad, gelukkig geen probleem voor ons clubje we hebben er allemaal zin in. Na de nachtelijke autorit door het dal komen we mooi op tijd aan bij de lift waarmee we om stipt 5.00 uur naar boven worden gebracht. Boven worden we onder begeleiding van gids nikkie naar het panorama terras gebracht. Onder genot van een bekertje thee wachten we daar op de zon maar helaas, dikke wolken ontnemen het zicht. Een beetje ontdaan volgen we Nikkie terug naar het Freiraum waar een heerlijk ontbijt klaar staat.
Tijdens het ontbijt krijgen we toch nog tussen de wolken door een klein beetje van de stijgende zon te zien. Een mooie ervaring rijker besluiten we om de wandelroute naar de Edelhutte te gaan lopen. Dan blijkt dat onze kroost toch wat jetlag problemen heeft en is wat peptalk nodig om toch lekker verder te wandelen. Gelukkig is, zoals altijd, de opstartproblemen snel vergeten na het bereiken van een hele mooie berghutje met dito versnaperingen. Via een steile pad dalen we weer af naar het bergstation waar we voordat we weer na beneden gaan nog wat Tiroler Grostl en apfelstrudel wegwerken. Toch even lekker van vijf tot twee op de berg geweest, heel speciaal. Terug thuis lekker luieren, zwemmen en pizza eten.

Tot zover

Groetjes Sjefke

• 12 Juli 2013 - 23:02

Gerda:

Hallo allemaal,

Shoppen met zonnig weer omdat het niet gaat regenen en een dag daarna de regen opzoeken!
    Spreekt voor zich, niet waar.
    Maar door alles heen lees ik dat jullie geweldig genieten en dat is ook de bedoeling.
    Hier is alles oke en de konijntjes zijn een genot om te zien en zeer, zeer ondernemend!
    Elke dag kijk ik eerst of ze nog alletwee in een hokje zitten of in de afrastering lopen.
    Ze knagen aan alles dus de wet van de sterkste geldt hier: het konijntje of het hekwerk!!!
    Ik ben erg benieuwd wie dit wint.
    Blijf genieten!!!

• 14 Juli 2013 - 09:31

Asmara:

Om 4 uur opstaan is echt midden in de nacht. Jammer dat jullie niet de hele zonsondergang gezien hebben. Maar jullie hebben nog meer kansen. Wie weet lukt het de volgende keer.