FF bi j praten - Reisverslag uit Hvide Sande, Denemarken van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu FF bi j praten - Reisverslag uit Hvide Sande, Denemarken van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu

FF bi j praten

Door: Toine

Blijf op de hoogte en volg Sjefke

29 Juli 2011 | Denemarken, Hvide Sande

Helaas is de internet-verbinding hier zeer slecht en het ziet er naar uit dat het ook niet meer goed komt, daarom hier nog een kort bericht zonder foto's.

Woensdag zijn we op tijd vertrokken voor het dagje Lego-land. We hebben samen met nog zo'n 25.000 andere een prachtige dag gehad en zijn tot 21.00 op het park gebleven. Heel veel attractie's gedaan, lego-sealife, mini-legoland, 4-D bioscoopfilm, Lego-theatervoorstelling kortom te veel om op te noemen. Op de terugweg werden we nog getrakteerd op een hele mooie zonsondergang boven het fjord.

Donderdag zijn we nadat we allemaal een beetje uitgerust waren van de lego-landdag naar de plaatselijke fisk-rogeri gereden. Hier hebben we o.a. gerookte zalm, heilbot en kabeljauw gekocht. Met dit en een paar broodjes zijn we lekker gaan picknicken op een hoge duin iets boven het plaatsje Sondervig.
Genieten op hoog nivo noemen we dat.
Daarna het zandsculpturenfestival van Sondervig bezocht, heel indrukwekkend en zelf ook nog flink in de zandbak gespeeld.

Vrijdag na het ontbijt naar Bork-Havn gereden om daar het levende Vikingdorp te bezoeken, iets waar vooral Bart heel erg naar uit keek.
Dit was heel leerzaam en leuk vooral ook om te zien hoe een tiental kinderen een vikingcursus kregen van twee behoorlijk echte vikingen.
De meest indrukwekkende en humoristische bleek een Nederlander te zijn waarmee Bart ook mee op de foto durfde.
Hierna zijn we door gereden naar Skjern om het e.a. aan broodnodige kleding te shoppen wat ook nog gelukt is. Zelfs Angela's nieuwe zonnebril was hier aangespoeld.
In een kledingwinkel werden we in het NL aangesproken en na wat koetjes en kalfjes gaf hij een de tip om bij het station te gaan eten.
Gelukkig waren de borden goed gevuld anders hadden we allemaal onze vingers erbij opgegeten.

We laten het hierbij en gaan denk ik maandag, als we er dan nog puf voor hebben, thuis alles compleet maken inclusief de foto's.

groetjes

Toine & Angela en the KIDS

• 30 Juli 2011 - 09:37

Gerda:

Hallo Prinsjes,

Dat leest als een groot avontuur.
    Legoland, in en met het zand spelen, mooie zonsondergang, picknicken met heerlijke vis, omgeving verkennen, vikingen ontmoeten, shoppen en lekker eten. Wat willen we nog meer.
    Klinkt allemaal geweldig en ben heel benieuwd naar alle foto's en verhalen,
    vooral wat betreft schaafwonden van spelen in de golven?!?

Blijf genieten van het mooie Denemarken.

Lieve groeten,
    Gerda