Zon, zee en strand - Reisverslag uit Hvide Sande, Denemarken van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand - Reisverslag uit Hvide Sande, Denemarken van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand

Door: Toine

Blijf op de hoogte en volg Sjefke

26 Juli 2011 | Denemarken, Hvide Sande

Wat we absoluut niet hadden verwacht is toch gebeurt ; Zon, zee en strand terwijl de weermannen totaal andere dingen hadden verwacht.

Na het ontbijt zijn we met de auto naar Hvide Sande (bet. wit zand) gereden. Dit dorp staat bekend om zijn visdoorvoerhaven en rokerijen, voor ons dus het neusje van de zalm.

Nadat we het dorpje hadden bekeken hebben we bij één van de rokerijen onze picknick-lunch gekocht ; vers gerookte paprika-zalm, makreel en een bakje garnalensalade.

Dit alles hebben genuttigd aan de voet van een ruim honderd jaar oude vuurtoren een aar kilometer verderop. Even later stonden we natuurlijk met een volle buik bovenop de vuurtoren genietend van het prachtige uitzicht met aan de ene kant de zee en aan de andere het fjord.

Terug beneden besloten we om hier het strand en de zee eens uit te proberen, dit bleek een schot in de roos. Hier kwamen de grote golven namelijk helemaal tot aan het strand wat bij de camping niet het geval was door een zandbank.

Lekker in de vloedlijn vol in hoge golven springen, HEERLIJK.

Klein minpuntje was dat we,Bart Angela in IKKE, er een paar schaafwonden aan hebben over gehouden en Angela haar zonnebril in de branding zag verdwijnen.

Sietske en Rens vonden het toch wat te eng en hebben zich vooral vermaakt met oenga boenga,(jeweetwel) en andere strandspelletjes.

Terug op de camping zijn we nog even in het subtropiche zwemparadijs gaan zwemmen om het vele zout van ons af te spoelen.

Vanwege de slechte internet-verbinding lukt het bijna niet om de foto's erbij te zetten maar we blijven proberen.

groeten

De Prinskes

• 27 Juli 2011 - 20:12

De Breetjes,:

Hoi familie.

Gelukkig pikken jullie ook wat zon mee. En je weet gepekeld vlees bederft niet, dus niet al dat zout eraf wassen.

Maar het klinkt allemaal heel goed. lekker vis, mooie natuur en lekker met je gezin.. Wat wil een mens nog meer als hij op vakantie is.

Van de week naar Lego land daar is het allemaal om begonnen.
    Nog heel veel plezier en kijk morgen maar eens op jullie mail, dan kun je zien hoe wij vandaag onze dag zijn doorgekomen.

groet,

familie van Bree

• 27 Juli 2011 - 20:58

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Hoi Prinskes.
    Zo ,,,de zonnebril volgende keer met flessenpost versturen Angela, lijkt ons een beter plan.
    Maar dat zal de pret niet drukken , nadat jullie genoten hebben , de zalm, vuurtoren het uitzicht en de hoge golven.
    Maar hoe zijn jullie aan de schaafwonden gekomen?

Wat hebben wij gedaan.
    Gisteren ben i (opa) naar de prof ronde van stiphout geweest en daar heb ik mijn favorieten
    Johhny - Robbie - Lieuwe -Wout en Pim van de ploeg waar jullie je stekkie van gehuurd hebben , maar ook Andy en Frank waren er.
    Genoten heb ik.

Vandaag zijn we naar Gelderland geweest naar de Ooms en Tante's van Oma.
    De groetjes van hun.

Verder en bak regen over ons dak gehad , gelukkig lekt de auto niet en zo zijn wij de woensdag doorgekomen.

Veel plezier morgen

Opa en Oma

• 28 Juli 2011 - 08:07

H & H & I:

Hoi Prinskes,

Fijn om te lezen dat jullie het reuze naar de zin hebben in Denemarken. Al veel geleerd, gezien en gespeeld.
    Ook wij zijn wel benieuwd naar het verhaal achter de schaafwonden. Mogen toch aannemen dat de hoge golven niet zo hard zijn geweest dat dit schaafwonden heeft veroorzaakt.
    Wel slim van Sietske en Rens om spelletjes op het strand in het zand te blijven spelen o:)

Over onze dagen valt niet zoveel te vertellen, want het is nog werkendag.

Nog heel veel plezier en geniet ervan !

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 28 Juli 2011 - 09:31

Anne:

Heeeeey Allemaal :-D, Ik hoop dat jullie veel zon hebben en dat jullie veel zien daar. Ik ben er nog nooit geweest, maar ik heb gehoort dat het daar heel mooi is. Ik hoop dat jullie weer hetzelfde terug komen (zonder schaafwonden etc.) Ik ben heeeeel erg benieuwt naar de gebeurtenissen die jullie daar uitspoken:O, Ik zie jullie nog wel:P Geniet er zolang mogelijk van:D

Groetjes Anne;D