TOP-dag (zonder top) - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu TOP-dag (zonder top) - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu

TOP-dag (zonder top)

Door: Toine

Blijf op de hoogte en volg Sjefke

09 Augustus 2010 | Oostenrijk, Fügen

Een gouden tip van Alois onze campingbaas bracht ons via een stukje Hohe strasse naar het startpunt van een prachtige wandeling.

Nadat Angela ja nog een keer Angela de auto had geparkeerd op de parkeerplaats op zo'n 1900 meter hoogte zijn we verder tevoet vertrokken richting Rastkogelhutte. Na ongeveer een uurtje klimmen kwamen we hier aan en zijn na het nuttige van een halve liter buttermilch (karnemelk) en wat sultana's verder gelopen want het was nog geen lunchtijd.
Na een half uur lopen kwamen we tussen allerlei meertjes een heel mooi plekje tegen om te picknicken.
Omdat we nog niet de plek hadden gevonden waar Alois het over had, besloten we nog verder te lopen door het adembenemende landschap met aan de ene kant zicht op Hoch Fugen en de andere kant de toppen van o.a. de Ahornspits.
Na weer een uurtje te hebben gelopen kwamen we bij een helder bergmeer met heel veel kikkervisjes,kleine kikkertjes en salamanders.
Hier hebben de jongens uitgebreid 'gevist' en ontdekt hoe puur de bergwereld is.
Terwijl we eigenlijk dachten dat dit de plek was die Alois bedoelde zijn we toch nog een stuk doorgelopen.
Ondanks dat we al veel mooie plekjes hebben ontdekt werden we toch even stil toen we uitkwamen bij het paradijs waar Alois het over had.
Twee hele grote bergmeren gevoed door prachtige watervallen met een hele kudde mooie koeien en op de achtergrond de deels met sneeuw bedekte Rastkogel zelf.
De Rastkogel, de eigenlijke top was vandaaruit nog eens een dik uur lopen dus bewaren we die voor een volgende keer.
We hebben een hele tijd zitten genieten van dit prachtig stukje natuurschoon.
De kinderen hebben zelfs nog met sneeuw gespeeld.
Omdat het inmiddels al wat later was zijn we al zingend terug gelopen zodat we binnen een zeer korte tijd weer terug waren bij de Rastkogelhutte.
Hier was het tijd voor de dik verdiende apfelstrudel met saus en andere kuchen. Helaas kwam Angela's belager de Huiskraai weer op de proppen en dat is natuurlijk niet zo prettig eten met zo'n zwart beest in de buurt.
Via een koeienpaadje en een officieel pad kwamen we weer terug bij de bus, het was inmiddels 18.00 uur, waar deel twee van Angela's Bergrijexamen begon ; het uitrijden van de Hohe Strasse.
Na ongeveer een uur rijden over hele steile bergweggetjes met vele bochten waren we helemaal intakt, bus en inhoud, weer terug op de camping.
Vaste lezers weten het al; even plonsen en daarna lekker eten, deze keer de diverse restanten uit de koelkast met een paar eieren en kreukelfrietjes van het restaurant.
Volgens mijn gezin een culinair hoogstandje volgens mij.... hadden ze gewoon gruwelijk honger.

Kortom weer een dag waar we veel aan terug zullen denken.

• 09 Augustus 2010 - 21:22

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Jezus mina christus , wa schon.
    Jullie moeten vast dicht bij Hem zijn geweest , hebben jullie Hem op zijn Oostenrijks gegroet Grüss Goth

Het Paradijs zei de camping baas toch.

Hoe moet de hemel er dan uitzien.

• 10 Augustus 2010 - 07:31

H & H & I:

Hoi Prinskes,

Wat hebben jullie toch een mooie vakantie. Wat een pracht foto's !!
    En veel kilometers in de benen. Jullie kunnen met gemak de Kennedymars of 4-daagse lopen.

Nog heel veel plezier en die kraai moet maar opzouten.

Groetjes Hans, Hariètte en Imke XXX

• 10 Augustus 2010 - 12:34

Asmara:

Beste berggeitjes

Onze vakantie in kreta zit erop maar we hebben ook genoten. We hebben daar scooters gehuurd dus ook de bergen gezien.

Nog veel plezier in oostenrijk.

Groetjes De Hammies.

• 10 Augustus 2010 - 12:51

Fam Van Bree:

hé luitjes
    het begint steeds meer te kriebelen als ik dan zo naar die watervallen kijk en al dat andere moois wat Oosterijk te bieden heeft.
    Jullie hebben weer veel moois gezien.
    Nog veel mooie uurtjes wensen wij jullie toe.
    Groetjes Eveline en Menno

ps. Danja en Ramon zijn naar de kermis en Rogier moet nog even werken.

doeiiiii

• 10 Augustus 2010 - 16:26

Opa:

Meer dan mooi,hoop nog eens met jullie en Ineke
    naar deze top toe te gaan,liefs uit Bergeijk.
    blijf genieten oke ?

• 10 Augustus 2010 - 19:27

Katie:

Wat leuk zo'n site! Ga ik volgende keer ook mar eens doen!

Hoop dat jullie een fijne reis gehad hebben, en wie weet tot volgend jaar!

Groetjes,
    De overburen

• 10 Augustus 2010 - 21:04

Gerda:

Dat paradijsje daarboven lijkt bijna de hemel op aarde, mooi, mooi, mooi.
    En ook daar zijn kikkertjes en salamandertjes en hele mooie bloemen. Leuk.

Even uitrusten en genieten van de laatste daagjes.

Lieve groeten.
    Gerda.

• 11 Augustus 2010 - 11:32

Inge:

jodeladidaar,

Ik wil niet veel zeggen maar wij gaan de dierentuin om zo'n rotkraai te zien en jullie krijgen hem gewoon op je bord. ooh hij gaat echt op jullie bord zitten. Gewoon , HEEEEL HARD jodelen, een emmer water wil ook wel helpen.

Bedankt voor jullie kaartje, erg leuk,... mekkeren...

Ik zie dat het ijsje van gisteren alweer is afgelopen, nu de apfelstrudel en de frietjes van vandaag er morgen maar afzwemmen?

Veel liefs van ons.