De boer op - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu De boer op - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu

De boer op

Door: Toine

Blijf op de hoogte en volg Sjefke

07 Augustus 2010 | Oostenrijk, Fügen

Zoals gezegd bewolkt maar droog, oké het was niet helemaal droog maar toch zijn we na het knutseluurtje van Sietske en Rens er op uit getrokken.

Het bauernhof museum in Kramsach hier een klein eindje verderop.
Dit openlucht museum heeft vanuit heel tirol boerderijen verzameld, door ze in originele staat af te breken en weer op te bouwen.
Hierdoor loop je als het ware door zo'n 500 jaar geschiedenis. In vrijwel elke boerderij mocht je binnen kijken en ontdekken wat er allemaal wel maar vooral niet was.
Bart versprak zich bijna door te zeggen dat het toen wel relax leven was, pas toen we hem duidelijk maakte dat er toen geen badkamer, elektriciteit, tv, etc was krabbelde hij snel terug.
We vonden het allemaal indrukwekkend hoe de mensen toendertijd leefde met primitieve middelen.
Dieren waren er weinig te zien alleen 1 kip en hierdoor kwamen we op het idee om chicken tonight te gaan eten.

• 08 Augustus 2010 - 07:33

Opa Ijsje:

Goed dat je daar ipv de kip geen beer rond hebt zien lopen.

He de groetjes van ons

Opa en Oma

vlaai zullen we maar niet bewaren tot eind van de week.

• 08 Augustus 2010 - 08:20

Inge:

Hoi daar,

Het is zo leuk om foto's te zien van jullie en ook van Janskes uitstapje.

Genieten van je eigen momenten en met je eigen kindjes op elk moment dat het je tegemoet komt.
    Van zonneschijn tot regen.

Brrr 8 graden?
    Ik lees dat jullie straks fris terug komen.
    Warm van binnen (chocomelk) en fris van buiten.

Boerderijen:
    Enne toch denk ik dat Bart wel een beetje gelijk heeft. Het leven was vroeger in sommige opzichten relaxter. Je kon lekker overal rennen (zonder dat er een auto voorbij zoeft), de hele dag knutselen, dekens maken, bankje timmeren, hout hakken, fikkie stoken, culinaire hapjes uitproberen, moestuintje...

Nou wij dachten er al eerder aan om binnenkort het prehistorisch museum op te zoeken.
    Door jullie foto's werden we opnieuw geprikkeld.

Zijn jullie Heidi en Peter al tegengekomen?

Groetjes vanuit het platte land.

toedeloe,
    Inge en de mannen.

• 08 Augustus 2010 - 10:13

Gerda:

Ja, dat is vakantie, weer of geen weer, gewoon leuke dingen doen, spelletjes of terug in de tijd.
    Mooi zoals ze die boerderijen weer opgebouwd hebben zodat de geschiedenis toch een beetje bewaard blijft. In Nederland hebben ze in Drente ook zo'n dorpje, puur geschiedenis, heel mooi.

Na regen komt altijd zonneschijn dus geniet nog van de komende dagen.

Lieve groeten,
    Gerda.