Na regen .......... - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu Na regen .......... - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu

Na regen ..........

Door: Toine

Blijf op de hoogte en volg Sjefke

07 Augustus 2010 | Oostenrijk, Fügen

Vanwege een grote stroomstoring gisteravond is mijn verslag verloren gegaan. Dus hierbij het verslag van donderdag en vrijdag.

Ondanks een tweede dag regen blijven we opgewekt omdat we natuurlijk al prachtig weer hebben gehad in binnenkort ook weer krijgen.

Donderdag hebben we eigenlijk alleen maar gechilled en gerelaxed, paar boodschappen gedaan en diverse spelletjes in de tent, gelezen en veel woordpuzzels. Zelfs Rens, alleen probeert hij de letters te verbinden die een herkenbare naam vormen.
Toen Angela s'avonds voor het slapen gaan Rens ging voorlezen zaten we allemaal aandachtig te luisteren.

Vrijdag's hadden we geen zin om op de camping te blijven. Nadat we eerst het Maria-beeldje wat Ineke had besteld hadden opgehaald in Aschau zijn we een eindje gaan rijden.
Via Schwaz en Wattens helemaal binnendoor langs de Brennerpas af richting Schmirdal. Met een stijgingspercentage van 28% kwamen we uiteindelijk bij een Alpengasthof anno 1852 op ongeveer 1600 meter hoogte uit, met uitzicht op vers besneeuwde bergtoppen.
Vooral de waterval was prachtig en we besloten daarom met onze jassen aan, het was daar maar een graad of 8, buiten onder het afdak te gaan zitten recht tegenover de waterval.
Na het bestellen van de warme choco trok de dochter des huizes met een emmertje door de regen naar het boerderijtje 100 meter verderop, dan kun je nog eens zeggen dat je verse melk hebt gehad.
Toen we nog eens een blik op de kaart hadden geworpen bleek dat we aan de andere kant van de Hintertuxer gletsers zaten, met andere woorden we waren eigenlijk dicht bij "ons" Zillertal maar ook weer niet.
Onze Bart moest natuurlijk weer even de waterval van dichtbij gaan bekijken met als gevolg kletsnatte schoenen en broek.
Elk nadeel heb zijn voordeel gold ook hier want de gastvrouw vertelde dat de waterval door sneeuwval en de regen nu op zijn mooist was.
Op de terugweg boodschappen gedaan bij die M-preis en op de camping macaroni gemaakt.

Nu op zaterdagmorgen is het nog bewolkt maar wel droog dus we gaan eens bedenken wat we vandaag weer gaan ontdekken.

• 07 Augustus 2010 - 12:06

Janske Beks:

Wij zien en lezen wel dat jullie er zelfs met minder weer iets heel leuks van maken. Ga zo door en dan is het goede weer alweer terug voordat jullie in de gaten hebben gehad dat het weer een paar dagen minder is geweest.

Groetjes van ons