Spieljoch en Shopdag - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu Spieljoch en Shopdag - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu

Spieljoch en Shopdag

Door: Toine

Blijf op de hoogte en volg Sjefke

03 Augustus 2010 | Oostenrijk, Fügen

Gisteren was de laatste vakantiedag voor Opa Broer en Ineke, gelukkig was het nog mooi weer dus zijn we met het liftje onze welbekende Spieljoch op gegaan.
De rondwandeling over de Knappensteig langs het salamandermeertje en daarna over de steile bergkam was weer prachtig ook al hebben we hem al een paar keer gelopen. Opa en Ineke genoten zichtbaar van alles en Ineke heeft zelfs het laatste stuk het blote voetenpad gelopen.
Toen snel met de lift mee want het weer ging omslaan, bij het mittelstation eruit voor een lekkere ijscoupe want die hadden we wel verdiend. Nog voor we onze bestelling konden doen begon het te stortregenen, ook apart om mee te maken zo halverwege de berg.
Angela vond het vooral prachtig om eens met regen in een liftje te zitten.
Als afsluiting van de geweldige vakantie met Opa en Ineke in het restaurant een veel te grote Hausplatte besteld. De kok had zich vergist want zoveel vlees hadden we nog nooit over gehad.
De serveerster vond het net zo'n zonde als wij en bood aan de rest aan vlees mee te geven in wat alu-folie.
Na het afscheid nemen van onze vakantiegangers was het tijd voor de persoonlijke verzorging en daarna een lekker bed. Met een vermoeid lijf en wat regen op het tentdoek ben je dan snel in droomland.

Vandaag was het tijd voor wat huishoudelijk werk en omdat Toine gisteren zijn bergschoenen kapot had gelopen, na 20 jaar trouwe dienst, zijn we s'middags gaan shoppen.
Het avondeten bestond dus uit Hausplatte deel 2 wat zeker niet minder smaakte als deel 1.

• 03 Augustus 2010 - 18:02

Fam Van Ham:

Hee van epscheutjes,

Hier in Griekenland is ook alles goed. Het is hier heerlijk warm. We genieten van zon, zee, strand en lekker eten. Nog een hele fijne vakantie. Groetjes hieruit Kreta.

• 03 Augustus 2010 - 20:16

H.meijer23@upcmail.n:

Zijn vanmorgen even voor zessen aangereden, was toen eindelijk droog en begon een beetje licht te worden. We hebben een hele goede reis gehad af en toe een bui(tje). Om half 3 vanmiddag waren we in Leende. We wilden nog bij mijn dochter in Keulen langs gaan maar die was er helaas niet.
    We zitten nu weer allebei op ons eigen stekkie, wat best wel weer wennen is.
    Veel liefs (o)pa en Ineke

• 03 Augustus 2010 - 21:19

Janske Beks:

Zo zeg dat ziet er gaaf uit. Zoals jullie weten ben ik ook een berg aan het beklimmen, maar ik heb helaas niet zo'n mooi uitzicht. Maakt ook niet uit, als ik maar boven kom. En als ik de foto's zie, dan doe ik ook hetzelfde als Bart, Sietske en Rens. Op zijn tijd mooi zijn, af en toe van het pad af, af en toe rusten en veel knuffelen. Gelukkig wist die kok bij jullie dat goed eten dan ook heel belangrijk is. Was het teveel vlees of hadden jullie onderweg te veel gesnoept? Ook dat maakt niet uit, want die Hausplatte 2 ziet er ook heel smakelijk uit, dus dan is het maar goed dat je er twee dagen van kunt eten.

Groetjes van Janske en natuurlijk Lieke, Meike, papa en mama

• 03 Augustus 2010 - 21:20

Opa Ijsje Oma Tumtum:

weer 17 kei mooie foto's waaruit blijkt dat jullie het heel goed naar jullie zin hebben. maar hoe kan het ook anders.

En zo te lezen zit de samenzijn vakantie erop voor Opa en Ineke, ach jah wij mochten vroeger ook nooit langer dan 1 week samen op vakantie.
    hahaha.

Groetjes

• 05 Augustus 2010 - 15:45

Opa Broer.:

Toine Angela Kids,
    We hebben intens van jullie allen genoten,was gewoon puur genieten,wil
    ook namens Ineke dank zeggen voor jullie geweldige inzet om dit mogelijk te maken,hoop
    dat jullie nog hele mooie
    zonnige dagen krijgen en
    met voldoening terug kijken op deze vakantie,met de wens dat
    "mijn hele kapitaal" gezond terugkeert, liefs,
    Opa.