Twee dagen de bergen in - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu Twee dagen de bergen in - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu

Twee dagen de bergen in

Door: Toine

Blijf op de hoogte en volg Sjefke

01 Augustus 2010 | Oostenrijk, Fügen

Omdat het prachtig weer was besloten we om een top tegenover de camping te gaan beklimmen.
De Wiedersbergerhorn, deze kunnen we vanaf de camping moeilijk zien liggen maar als je eenmaal op de top staat zie je en de camping, een deel van het Zillertal en zelfs de Achensee. Maar voor we daar aankwamen zijn we eerst via een steil binnendoorweggetje een dalletje verder gereden, het Alpbachtal, om vervolgens met een lift een stuk de berg op te gaan.
De rest moesten we zelf doen en dat heeft vooral onze berggeit in training geweten.
Het eerste deel was glooiend en hoorde bij de panorama-weg maar laatste stuk naar de top was klimmen en klauteren op handen en voeten.
Vlak voor de top nog even lekker gepicknikt en toen naar het kruis.
Ondanks een aantal wolken was het uitzicht weer prachtig.
Na de afdaling nog even wat gedronken en toen deel twee van de wandeling, de afdaling via het Lauser-pad naar het Mittel-station.
Natuurlijk thuis op de camping lekker plonsen en de spieren los zwemmen om daarna in restaurant de verloren kilo's er weer aan te eten.

Vandaag geen zware bergtochten maar wel lekker relaxen op grote hoogte.
Dit hield in dat we naar Mayerhofen zijn gereden om daar met de Ahornbahn omhoog te gaan.
Boven is een prachtige wandeling met aan alle kanten prachtige uitzichten op de diverse bergen en dalen.
Vandaag dus weinig lopen maar meer zitten, pootje baden en vooral genieten van het landschap en het stralende weer.
Beneden aangekomen zijn we nog het Stillup-tal in gereden. Dit dal is zo mooi door zijn ongereptheid dat je van elk stukje wel een anzichtkaart kan maken en met op het eind het mooiste, een stuwmeer met daarom heen diverse watervallen.
Gelukkig konden we mooi dichtbij de waterval en het stuwmeer komen en hebben we daar nog even lekker gespeeld en gezeten.
Terug op de camping lekker plonsen en daarna lekker makkelijk een paar pizza's gaan halen.

• 01 Augustus 2010 - 22:01

Opa Ijsje Oma Tumtum:

De foto's spreken boekdelen , geweldige mooie foto's.

2 stralende familie's
    heel fijn om te zien.

Misschien wel een tip voor Ome Hans en Tante Hariette en Imke om het stillup tal te gaan bezoeken.

Hier gaat alles goed een fijne dag morgen en blijf genieten.

• 02 Augustus 2010 - 13:39

H & H & I:

Hoi Prinskes,

Het ziet er idd erg mooi uit het Stillup tal !! Prachtig.
    Wie weet........

De foto van de kids in de relaxstoelen was zeker moeilijk te maken o:) Het ziet er niet echt relaxed maar een beetje stijfjes uit hahaha Allemaal de armpjes strak langs het lijf geweldig om te zien.

De foto van familie kei is KEI en KEI leuk.

Heel veel plezier nog !!

Groetjes Hans, Hariètte en Imke XXX

• 02 Augustus 2010 - 15:13

Familie Van Bree:

Hoi luitjes,

Leuk te lezen dat het jullie wederom goed afgaat in dat mooie Oosterrijk.. Als ik die foto's zie dan kan ik haast niet wachten.. Ik verwacht nog wel een paar foto's met grote pullen en kleine snaps, maar het is nog vroeg in de vakantie..
    Goed te zien dat Opa en z'n vriendin het ook naar z'n zin hebben..
    Nog veel plezier en de groeten uit Heeze..

Rogier, Eveline en de kids.

• 02 Augustus 2010 - 17:13

Hey Sjefkes,

Wat ziet dat er allemaal gezellig uit. Jullie hebben het goed met elkaar zo te zien.

Hele mooie foto's dus blijf genieten van al het moois dan doen wij dat ook met jullie.

• 03 Augustus 2010 - 07:13

Inge :

Hoi bergbeklimmers,

wouwie wat een foto's, kei leuk.
    Enne Toine, geen goud gevonden? Nou dat water hoor ik wel hoor. Hoe lang zijn jullie daar nog? Dan komen we toch jullie kant op! Nee, hoor haal maar gerust adem, dat was een grapje. Alhoewel...

Gisteren zijn we lekker naar zee geweest en voordat we naar huis gingen (wij hebben ook pizza gegeten) hebben we op een ander strandje nog een heleboel schelpen gevonden bij (bijna) ondergaangde zon. Het weer was perfect. Niet te heet, niet te koud en bijna geen wind. De zee was kalm, dus we hebben nog een paar baantjes met de meeuwen gezwommen.

Tjeus, adieus, kom nog maarnieheus, blijf nog maar lekker genieten.
    Want ja, echt wij genieten met jullie mee.

Groetjes Inge.

• 03 Augustus 2010 - 14:13

Hey Sietske,

Lees ik op de andere site dat jij voorhoofdsholte ontstekening hebt.
    Maar je hebt al medicijnen en voelt je weer iets beter?
    Ik hoop dat je toch gewoon vakantie kunt vieren en lekker mee op pad/stap kunt gaan
    Van harte beterschap gewenst en ik hoop voor jou dat het met de medicijnen snel helemaal beter is.

• 03 Augustus 2010 - 14:15

Hey Sietske,

Ontsteking is al genoeg, ontstekening is veel te veel.
    Foutje!