Berg en dal - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu Berg en dal - Reisverslag uit Fügen, Oostenrijk van Sjefke van Epscheuten - WaarBenJij.nu

Berg en dal

Door: Toine

Blijf op de hoogte en volg Sjefke

29 Augustus 2009 | Oostenrijk, Fügen

Donderdag

Na het ontbijt met de auto naar Konigsleiten gereden gelegen aan de Gerlospas, daar naar boven met een stoeltjeslift. Ondertussen genieten van het mooie uitzicht over almen, bergtoppen en het stuwmeer. Boven aangekomen natuurlijk eerst aan de apfelstrudel in een badje van vanillesaus want op een lege maag kun je niet lopen. Daarna naar de top gelopen, de Konigsleitenspitz, waar het uitzicht nog mooier was. Ondertussen was het alweer tijd voor broodjes dus zijn we op een mooie grote familie-kei net onder de top gaan pick-nicken. Hier zagen we ook nog een geinig beestje, soort eekhoorn/steenmarter, de berg op en neer gaan. Het lukte helaas niet om hem op de foto te krijgen maar wel op de video. Op de terugweg nog een ijs-stop gemaakt bij de stuwdam, dames aan de Heidelbeerbecher, mannen aan de Radler,kindjes aan de Twinnie's,Magnum's etc. s'Avonds heerlijk ge-BBQ-t met vlees en vis (forel)

Vrijdag

Ruhetag - Inpakdag
Voor de van Breetjes was het vandaag tijd om in te pakken. Wij zijn nog even gaan shoppen en geslaagd, Angela heeft weer een paar mooie schoenen waar ze weer jaren mee vooruit kan. Onderweg nog heerlijk gegeten bij Schnitzelstation Klammnhof, echt een aanrader.De rest van de dag hebben we veel gezwommen en geluierd en de dag traditioneel afgesloten met het eten van een Hausplatte in ons eigen restaurant.

Zaterdag

Gisterenavond is het al gaan regenen en dat doet het nu nog maar we mogen tot nu toe niet klagen over het weer. Vanochtend zijn de van Breetjes vertrokken, boehoe en snifsnif, waarmee we weer een geweldige tijd hebben gehad. Veel gedaan, gezien, beleefd en ook veel gelachen.(smile)
Vandaag gaan we lekker wat aanrommelen en alvast de nodige boodschappen, suppe, schnapps etc, doen.

• 29 Augustus 2009 - 09:05

Asmara:

Beste berggeiten.

Wat hebben jullie weer veel gezien. Jammer dat de van Breetjes weer naar huis zijn. Maar jullie hebben samen een toffe vacantie gehad. Wij gaan vanmiddag naar Hariette en Hans en Imke naar de opendag kijken. We hopen dat Tellina bij de beste bestrijgaande zit. We zullen later wel verslag uitbrengen. Hier is alles oke.
    ps Joke en Marcel hebben ook een goede vacantie gehad.

De Hammies.

• 29 Augustus 2009 - 19:20

Angela:

Hoi Hammies, leuk dat jullie weer gereageerd hebben en dat daar alles goed gaat. Wachten verslag van vandaag af. Bij Hariette en Hans, wel heel leuk dat jullie daar naar toe zijn gegaan.
    Heel veel groetjes van ons

• 30 Augustus 2009 - 19:52

Fam Van Bree:

Hoi, Luitjes in Oostenrijk... Ja wat was het weer gezellig en wat hebben we het getroffen met het weer.. Het waren een paar mooie weken, zowel wij als onze kinderen hebben zich prima vermaakt..Wij zijn nu weer lekker op ons stekkie thuis, waar het gras helaas niet zo mooi groen is als in Oostenrijk, dus flink aan het beregenen..en aankomende week wat nieuwe graszoden leggen.. Verder is hier alles oke en gaan wij nog enkele dagen genieten van onze eigen achtertuin, want ook in Nederland voorspellen ze nog een paar mooie (zwem)dagen..
    Bart, Sietske en Rens we hebben jullie post direct bij Janske in de brievenbus gedaan, want jullie pap sms net op tijd... Nog sneller dan de TNT, want binnen 12 uur was hij bezorgd.
    Nou nog veel plezier en geniet er nog van, want dat doen wij ook nog...Proost wij schenken nog een Radler en borrel in...

groet,

Vrienden van vanepscheuten.nu